Noi reglementări fiscale
Ministrul Finanţelor, Ionuţ Mişa, a anunţat miercuri seara că, de anul viitor, angajatorii vor plăti 2% la bugetul statului, o taxă raportată la fondul de salarii.
Acesta a explicat, astăzi, că este o taxă care stă la baza unei directive europene şi ar urma ca 90% din această taxă să meargă către bugetul de stat, pentru diverse cheltuieli sociale, iar 10% către sprijinirea salariaţilor care sunt în situaţii dificile, atunci când angajatorul intră în insolvenţă. Ministrul a precizat ca proiectul este deja pe circuitul de avizare si va intra in vigoare de la 1 ianuarie.
Ulterior, el a spus că este o taxă prevăzută la nivelul Comisiei Europene, care se aplică şi în sistemul de stat, şi în mediul privat.
“Există o directivă europeană care ne obligă să aplicăm un anumit procent fondurilor de salarii”, a precizat ministrul Finanţelor, spunând că această taxă nu poate fi eliminată sau comasată cu alte categorii de contribuţii.
Ministrul Finanţelor a mai anunţat că impozitul pe venit va fi de 10% pentru toate persoanele, inclusiv pentru cei cu salarii de sub 2.000 de lei.
“Scăderea de la 16% la 10% va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2018 pentru absolut toate veniturile”, a precizat Mişa.
You must be logged in to post a comment Login
Leave a Reply
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.





